Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności
 
Deklaracja dostępności serwisu spdrawsko.pl
Szkoła Podstawowa nr 1 im. majora Henryka Sucharskiego w Drawsku Pomorskim zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej spdrawsko.pl   zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego spdrawsko.pl
Data publikacji strony internetowej: 2013-10-04
Data ostatniej dużej aktualizacji: 2021-03.17.
 
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie sporządzono dnia 2021-03-24.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Dane kontaktowe i procedura odwoławcza
W przypadku problemów z dostępnością do strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Mariola Wardzała, adres poczty elektronicznej wardzala.mariola@spdrawsko.pl Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 943632312. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
 
Dostępność architektoniczna
Informacja o dostępności architektonicznej Szkoły Podstawowej nr 1 im. majora Henryka Sucharskiego w Drawsku Pomorskim

Opis dostępności wejścia do budynku:
Pomieszczenia szkolne rozmieszczone są w 7 budynkach. Trzy z nich pochodzą z lat 1845 - 1867 i objęte są ochroną konserwatorską (budynek A, B i sala gimnastyczna) i znajdują się na terenie wpisanym do rejestru zabytków jako śródmieście Drawska Pomorskiego w obrębie murów miejskich.
Wszystkie budynki połączone są ze sobą łącznikami. Na posesję szkoły prowadzi  22-metrowy chodnik. Stąd (miejsce pod filarami) do szkoły prowadzi 7 wejść. Istnieją jeszcze 2 wejścia na posesję od strony parku. Wszystkie drzwi do budynków są zamykane w ciągu dnia:
  • Główne wejście B – od strony dziedzińca należy pokonać 17 – to metrowy chodnik, 3 stopnie kolejnych 15 metrów i 3 stopnie. Drzwi są dwuskrzydłowe. Istnieje możliwość otwarcia ich. Następnie kolejnych 5 stopni i kolejnych 11 bez podjazdu lub platformy schodowej. Wejście jest monitorowane, czynne w godzinach pracy szkoły. Należy korzystać z dzwonka.
  • Wejście A – od strony dziedzińca należy pokonać 17 m,  1 stopień, podwójne drzwi, kolejnych 5 stopni,  bez podjazdu lub platformy schodowej. Wejście czynne w godzinach pracy szkoły.
  • Sala gimnastyczna - od strony dziedzińca należy pokonać 20m,  3 stopnie oraz próg na salę, bez podjazdu lub platformy schodowej. Wejście czynne w godzinach pracy szkoły oraz w godzinach popołudniowych dla osób wynajmujących salę na zajęcia sportowe.
  • Wejście C – od strony dziedzińca 12 m, 3 schody, kolejnych 9 m i 3 schody i kolejnych 8 by dostać się na parter. Wejście wykorzystywane jest przez oddziały przedszkolne oraz uczniów klas IV –VIII, bez podjazdu lub platformy schodowej. Wejście monitorowane, czynne w godzinach pracy przedszkola. Należy korzystać z dzwonka.
  • Wejście D - od strony dziedzińca 12 m, 3 schody, kolejnych 15 m, 12 schodów, monitorowane, wykorzystywane jest przez uczniów klas I-III, bez podjazdu lub platformy schodowej.
  • Wejście D - od strony rzeki należy pokonać  45 m, 1 stopień, kolejne 2m i 12 schodów na parter. Wejście jest monitorowane, wykorzystywane jest przez uczniów klas I-III, bez podjazdu lub platformy schodowej. Należy korzystać z dzwonka.
  • Hala sportowa  - od strony dziedzińca należy pokonać 90 m,  5-metrowy podjazd dla niepełnosprawnych z poręczą. Wejście czynne w godzinach pracy szkoły oraz w godzinach popołudniowych dla osób wynajmujących halę na zajęcia sportowe.
  • Wejście od strony mostu na rzece Drawie – służy do celów dostawczych na potrzeby kuchni, 5-metrowy podjazd do bramy, za bramą 27 m estakadą.
  • Wejście od strony mostu na rzece Drawie – za bramką 11 schodów w dół, 15 m chodnikiem, 13 schodów w górę na dziedziniec szkoły.
Osobami oddelegowanymi do udzielania informacji przy wejściu głównym B, wejściu C i wejściu D od strony rzeki są pracownicy obsługi.
 
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind:
  • Budynki są 3-kondygnacyjne.
  • Aby dostać się na parter, I  lub II piętro należy pokonać schody. 
  • Szkoła nie posiada wind.
Opis dostępności toalet:
  • W kompleksie szkolnym znajduje się jedna toaleta dla niepełnosprawnych przy sali gimnastycznej.
 
Opis dostosowań budynku:
  • W budynku brak pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
  • W budynku brak oznaczeń w Alfabecie Braille'a i oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych lub słabowidzących;
  • Szkoła nie jest dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
 
W kompleksie szkolnym znajduje się 26 miejsc parkingowych dla pracowników:
  • 10 przy bramie głównej
  • 10 przy hali sportowej 
  • 6 za halą sportową
  • Nie ma wydzielonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach:
 
Zgodnie z Ustawą z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych osoba niepełnosprawna wraz z psem asystującym ma prawo wstępu m.in. do obiektów użyteczności publicznej. Warunkiem wejścia na teren budynku z psem asystującym jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Możliwość wejścia do budynku z psem asystującym nie zwalnia osoby niepełnosprawnej z odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez psa asystującego.

Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online:
Osoby niesłyszące i mające trudności w komunikowaniu się, chcąc załatwić sprawę w naszej jednostce z pomocą tłumacza języka migowego zobowiązane są do zgłoszenia chęci skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się z minimum trzydniowym wyprzedzeniem oraz dokonania zgłoszenia w celu rezerwacji wizyty.
 
 
Załącznik: