Spacer po Warszawie

W dniach 1-2 czerwca 2015 roku uczniowie klas V a, V c, V d i VI b byli na wycieczce w Warszawie. Piękno naszej stolicy podziwialiśmy w towarzystwie przecudnej pogody i radości większości uczestników. Spacer po tym pięknym, nowoczesnym mieście rozpoczęliśmy od Pałacu Kultury i Nauki, a tam z trzydziestego piętra, znajdującego się na wysokości 114 metrów mogliśmy podziwiać panoramę Warszawy. Widok był naprawdę piękny. Kolejnym miejscem naszego spaceru był plac Zamkowy i spotkanie z przewodnikiem, który w piękny sposób przybliżył nam historię zabytków, m.in. Zamku Królewskiego, będącego wcześniej jedną z głównych rezydencji książąt mazowieckich, który w obecnym stanie jest wierną rekonstrukcją barokowej budowli  z XVII i XVIII wieku. Przed zamkiem wznosi się kolumna Zygmunta III Wazy ustawiona w 1644 roku, a w obrębie placu zachowały się kamienice z XVI-XVIII wieku. Byliśmy na Rynku Starego Miasta  gdzie mogliśmy podziwiać m.in. kamienice Winklerowską, Fukierów, pod Świętą Anną, Falkiewicza, Baryczków, Długoszową. Obejrzeliśmy również mury obronne (XIII-XVI wiek) oraz basztę Prochową i Barbakan. Piękny, acz wyczerpujący spacer, kończyliśmy na Trakcie Królewskim, a tu był Pałac Prezydencki przy Krakowskim Przedmieściu, obowiązkowo Grób Nieznanego Żołnierza, a stąd Alejami Ujazdowskimi dotarliśmy do rezydencji królewskich w Łazienkach. Pierwszy dzień spaceru zakończyliśmy pod Belwederem i pomnikiem Józefa Piłsudskiego. Pomnik wzniesiono jako wyraz wdzięczności za obronę Warszawy w 1920 roku.
    Drugi dzień w stolicy to przede wszystkim wizyta w Centrum Nauki Kopernik, którego celem jest promowanie i popularyzacja komunikacji naukowej. Tutaj mogliśmy poznawać prawa przyrody poprzez samodzielne przeprowadzanie doświadczeń na interaktywnych wystawach. Wystawa stała, która znajduje się w Centrum Nauki Kopernik, składa się z kilkuset interaktywnych stanowisk umieszczonych w sześciu galeriach stałych:
  • Świat w ruchu
  • Człowiek i środowisko
  •  Korzenie cywilizacji
  • Bzzz!
  • Strefa światła
  • RE: generacja
  • Teatr Robotyczny  .
Tutaj, w Centrum Nauki Kopernik spędziliśmy naprawdę niezapomniane chwile!
    Nasz spacer po Warszawie zakończyliśmy na Stadionie Narodowym, który swoją wielkością robi ogromne wrażenie na zwiedzających (58 500 miejsc siedzących!).
   Krótką wycieczkę do stolicy należy uznać za bardzo udaną. Podziękowania dla opiekunów- pań: Anny Musiał, Kamili Tadeusiak i Marioli Grzybowskiej oraz pana Roberta Stawickiego, który jest autorem zdjęć zamieszczonych w tej relacji.