W historycznej stolicy Wielkopolski

Dnia 2 czerwca 2017 roku klasa IVe  wybrała się na wycieczkę do Poznania, pięknego miasta Wielkopolski, nad rzeką Wartą. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Bramy Poznania czyli Interaktywnego Centrum Historii Ostrowa Tumskiego. Przedstawiona tam ekspozycja, w nowoczesny sposób, przy pomocy nowych technologii (ze słuchawkami na uszach i elektronicznym przewodnikiem-głosem  p. Jakuba) to opowieść o dziejach katedralnej wyspy, rozwoju miasta Poznania z narracją o początkach Państwa Polskiego – wspólnoty, której kolebką jest Ostrów Tumski. Interaktywne ekspozycje dostarczyły wielu wrażeń. Następnie udaliśmy się do Skody Auto Lab- Interaktywnego Centrum Bezpieczeństwa. Tutaj czekały na nas wspaniałe atrakcje związane z współczesnością: był ciekawy pokaz ratownictwa medycznego połączony z praktyką, film i różne stanowiska, na których zdobywaliśmy wiedzę motoryzacyjną i mogliśmy doświadczać jazdy samochodem ekologicznym, jazdy z ABS-em i bez, mogliśmy ćwiczyć swój refleks (tak niezbędny każdemu kierowcy), a największą atrakcją było doświadczenie dachowania samochodu. Odważnych do tej próby było niewielu, a Ci, którzy ją przeszli, podkreślili ważność zapinania pasów w samochodzie. Przygodę z TIK  i Poznaniem zakończyliśmy spacerem po Starym Mieście, podziwianiem Ratusza z koziołkami oraz wizytą w Muzeum Rogalowym, gdzie mogliśmy wcielić się w pomocników cukierników-piekarzy, a później zająć konsumpcją słynnych rogali świętomarcińskich. W drodze powrotnej wstąpiliśmy na kolację do M’Donalda w Pile, gdzie racząc się zakupionymi w nowoczesny, interaktywny sposób, smakołykami, wspominaliśmy mijającą wycieczkę. Najważniejsze, że wszyscy dobrze się bawiliśmy i zdobyliśmy kolejne doświadczenia  oraz wiedzę, tym razem o historycznej stolicy Wielkopolski – Poznaniu.
Serdecznie dziękujemy p. Wojciechowi Kowalczykowi za zorganizowanie wycieczki i ciekawy program oraz bezpieczny przewóz i miłą atmosferę.