Wycieczka do Wrocławia

W pierwszym tygodniu czerwca  czterdziestu ośmiu uczniów naszej szkoły z klas VC, VE ,VIA oraz VID wraz z opiekunami  wybrało się na wycieczkę do Wrocławia. Naszą podróż rozpoczęliśmy o godzinie trzeciej  w nocy, ale wszyscy dzielnie stawili się na miejsce. Po przybyciu do Wrocławia poznawanie atrakcji miasta rozpoczęliśmy od  Ogrodu Zoologicznego, gdzie obserwowaliśmy codzienne życie  niezwyczajnych  zwierzaków. Spacerowaliśmy także po tajemniczym Ogrodzie Japońskim, a przy Hali Stulecia obejrzeliśmy pokaz tańczących multimedialnych fontann.  Majestatyczne katedry Ostrowa Tumskiego to następny etap naszej wędrówki, w czasie której liczyliśmy również  schowane  w różnych zakątkach miasta figurki słynnych wrocławskich krasnali  – a jest ich tutaj już ponad dwieście. Drugi dzień wycieczki to pobyt na wrocławskim Starym Mieście i w jego okolicach, gdzie pod okiem przewodnika zwiedzaliśmy usytuowane tu zabytki  i dzieła sztuki – Panoramę Racławicką, Muzeum Narodowe, piękny Ratusz czy Muzeum Farmacji , które mieści się w odrestaurowanym  renesansowym  budynku, będącym przez wieki główną apteką miasta. Ciekawostką jest , że na Starym Rynku trafiliśmy akurat na jarmark „Europa na widelcu”, gdzie w małych kramikach można było popróbować specjałów kuchni naszego kontynentu. Pomimo naprawdę dużych upałów aktywnie i ciekawie spędziliśmy razem czas.

Jedno z dołączonych poniżej zdjęć przedstawia naszą grupę ze znanym polskim kucharzem – Robertem  Makłowiczem, który przebywał  na wrocławskim rynku właśnie z okazji tej kulinarnej imprezy i dał się namówić na wspólna pamiątkowa fotografię.

Irena Golińska, Honorata Kępa, Magdalena Mejger – Krasucka, Agnieszka Redmann - Konofał