PODRÓŻUJEMY, POZNAJEMY, UCZYMY SIĘ

7 października wybraliśmy się na wycieczkę do Świnoujścia i Międzyzdrojów. W Świnoujściu przepłynęliśmy promem na wyspę Uznam. Tam oglądaliśmy statki przycumowane do nabrzeża
i płynące do portu w Szczecinie.
Po powrocie na wyspę Wolin pojechaliśmy do latarni morskiej. Po drodze mogliśmy zobaczyć ogromne zbiorniki gazoportu. Poszliśmy też na plażę. Znaleźliśmy tam mnóstwo muszelek i mogliśmy pobiegać po piasku. Z latarni morskiej roztaczał się przepiękny widok na Świnoujście i morze. Żeby go podziwiać, trzeba było pokonać ponad 200 schodów.
Tuż obok latarni morskiej znajduje się zabytkowy Fort Gerharda. Kiedyś pełnił funkcje obronne, teraz można go zwiedzać i poznać historię tego miejsca. Opowiedział nam o niej przewodnik, który wcielił się w rolę pruskiego kaprala. Było ciekawie i zabawnie, a nawet trochę strasznie, bo wizytę w forcie zakończył armatni wystrzał.
Następnie pojechaliśmy do Międzyzdrojów. W Muzeum Przyrodniczym Wolińskiego Parku Narodowego obejrzeliśmy ekspozycję przedstawiającą zwierzęta żyjące na terenie parku. Duże wrażenie zrobiły na nas ogromny żubr, bielik niosący upolowaną ofiarę i foki leżące na morskim piasku. Później poszliśmy do Muzeum Figur Woskowych. Wszystkie postacie wyglądały jak żywe. Odciski dłoni niektórych z nich obejrzeliśmy w Alei Gwiazd.
Pełni wrażeń wieczorem wróciliśmy do Drawska.
Uczniowie klas IIIB i IIIC z wychowawczyniami Anną Burakowską i Mirosławą Korczyńską